Про дітей і їхнє виховання

 

1. Інноваційна діяльність — це гарно організована, раціональна і систематична робота.
П. Друкер

2. Багато чого я навчився у своїх наставників, ще більше у своїх товаришів, та найбільше у своїх учнів.
Талмуд

3. Будь правдивий навіть до дитини: виконуй обіцянку, інакше привчиш її до неправди.
Лев ТОЛСТОЙ

4. Будь найкращим, набувай багатства, але залишайся скромним.
Гордон Драйден

5. Будьте самі і людиною, і дитиною для того, щоб учити дитину.
В.Ф. Одоєвський

6. Бути правдивими і чесними з дітьми, не ховаючи від них того, що відбувається в душі, є єдиним вихованням.
Лев ТОЛСТОЙ

7. Відкриття народжуються там, де закінчуються знання вчителя й починається нове знання учня.
К. Федін

8. Ваша сила — віра в себе.
Ваша свобода — відповідальність за власний розвиток.
Ваші здібності — культура самостворення.
А. Смоловик

9. Виживає не сильніший і не розумніший, а той, хто най краще реагує на зміни, що відбуваються.
Гордон Драйден

10. Виховання – це наука, що навчає наших дітей обходитися без нас.
Ернст Легуве

11. Виховання дітей – ризикована справа. Адже у випадку удачі остання досягнута ціною великої праці і турботи, у випадку ж невдачі горе не порівняти ні з яким іншим.
ДЕМОКРИТ

12. Виховання дітей це тільки самовдосконалення, якому ніщо не допомагає стільки, як діти.
Лев ТОЛСТОЙ

13. Виховання це вплив на серце тих, кого ми виховуємо.
Лев ТОЛСТОЙ

14. Виховати не значить тільки вигодувати і винянчити, але і дати напрямок серцю і розумові.
Віссаріон БЄЛІНСЬКИЙ

15. Виховувати – не значить говорити дітям гарні слова, наставляти їх, а насамперед самому жити по-людськи.
Олексій Острогорський

16. Виховувати – не значить тільки годувати й пестити, але й дати напрямок серцю і розуму.
Віссаріон БЄЛІНСЬКИЙ

17. Виховуючи дитину, потрібно думати про майбутню її старість.
Жозеф Жубер

18. Виховуючи свою дитину, ти виховаєш себе, затверджуєш свою людську гідність.
Василь СУХОМЛИНСЬКИЙ

19. Всередині нас криються потенційні творчі можливості, й ми повинні працювати щосили, щоб розкрити цей потенціал.
Мартін Лютер Кінг
20. Вчення моє полягає лише в тому, щоб мати чисте серце і любити свого ближнього як самого себе.
Конфуцій
21. Головний зміст і мета сімейного життя – виховання дітей.
Василь СУХОМЛИНСЬКИЙ

22. Діти збільшують наші життєві турботи і тривоги, але в той же час завдяки їм смерть не здається нам такою страшною.
Френсис БЕКОН

23. Даруй себе дітям! Будь терплячим і будь готовим до зустрічі з ними в дитинстві.
Ш. Амонашвілі

24. Дитина — вище творіння Природи і Космосу і несе в собі їхні риси — могутність і безмежність.
Ш. Амонашвілі

25. Дитина — це явище в нашому житті, а не випадковість.
Ш. Амонашвілі

26. Завдання школи — навчити жити. Ми повинні виховати Людину, здатну створити своє особисте життя.
П. Блонський

27. Кожна людина має відчути, що вона мусить знайти свою життєву місію.
Мартін Лютер Кінг

28. Коли людина мислить, вона має сумнів, але вона впевнена, коли діє.
А. Франс

29. Кращий спосіб зробити дітей хорошими – це зробити їх щасливими.
Оскар УАЙЛЬД

30. Лише той Учитель, хто живе так, як навчає.
Г. Сковорода

31. Людина має відповідати за інших, діяти разом у напрямку досягнення мети.
Д.Брюннер

32. Має значення тільки те знання, яке використовується на практиці.
Гордон Драйден

33. Ми навчаємося не для школи, а для життя.
Сенека Молодший

34. Мозок людини здатен учитися все життя — з моменту народження до самої смерті.
Гордон Драйден

35. Мудра людина не робитиме іншим того, чого вона не бажає, щоб зробили їй.
Конфуцій

36. Ніщо велике ніколи не було досягнуто без ентузіазму.
Р. Емерсон

37. Навчання — це зміна здивування розумінням.
В. Кротов

38. Найбільша помилка, якої припускаються у вихованні, – не привчають юнацтво до самостійного міркування.
Готхольд Ефраїм Лессінг

39. Найголовніша формула успіху — знання «як поводитися з людьми».
Т. Рузвельт


40. Найперше, що має зробити вчитель, — це розвинути в учня дух допитливості.
Д. Менделєєв


41. Наші знання — це сума того, чого ми навчилися, й того, що ми забули.
М. Ебнер-Ешенбах

42. Нехай учитель поспішає до дітей, радіє кожній зустрічі з ними, тоді й діти поспішатимуть у школу і щиро радітимуть кожній зустрічі зі своїм учителем.
Ш. Амонашвілі

43. Пам’ятай: усі ми разом розумніші, ніж кожен із нас.
Гордон Драйден

44. Плекайте дітей ваших у доброчинності: тільки вона одна й може дати щастя.
Людвіг Бетховен

45. Прокладай шлях до розуму людини через її серце.
Ф. Честерфілд

46. Роби велике не обіцяючи великого.
Піфагор

47. Розірвану сорочку можна швидко зашити, але брутальні слова непоправно розбивають серце дитини.
Генрі Лонгфелло

48. Розум являє собою суму найкращих наших почуттів.
П. Шеллі

49. Серце віддаю дітям.
В. Сухомлинський

50. Скільки б ти не жив, усе життя слід навчатися.
Сенека

51. Творчість — це не розкіш для обраних, а загальна біологічна потреба, інколи не усвідомлена нами.
Г. Іванов

52. Творчості, як і будь-якої діяльності, можна навчитися.
Г. Апьтшуллер

53. Ти можеш!» — повинен нагадувати вчитель учневі.
«Він може!» — повинен нагадувати колектив.
«Я можу!» — повинен повірити в себе учень.
В. Шаталов

54. Урок — перше вогнище, зігрівшись біля якого людина прагне стати мислителем.
Г. О. Пуліна

55. Усі батьки хочуть, щоб їхні діти здійснили те, що не вдалося їм самим.
Йоганн Вольфґанґ ҐЕТЕ

56. Усе моральне виховання дітей зводиться до хорошого прикладу. Живіть добре або хоч намагайтеся жити добре, і ви мірою вашого успіху в житті добре виховаєте дітей.
Лев ТОЛСТОЙ

57. Успіх приходить до того, хто робить те, що найбільше любить.
М. Форбс

58. Учитель — це людина, котра вирощує дві думки там, де раніше зростала одна.
Е. Хоббард

59. Якщо ти віднайдеш у своєму серці турботу про когось іншого, ти досягнеш успіху.
Мая Ангелоум

 

OСВІТA І ПРАЦЯ ВЧИТЕЛЯ

 

• Їм вручено чудова посаду, вище за яку нічого не може бути під цим сонцем. Вічним законом нехай буде: вчити і вчитися всьому через приклади, повчання і застосування на ділі.
Ян Амос Коменський (1592—1670, чеський педагог)

• Більшість вчителів витрачають час на питання, покликані встановити, чого учень не знає, а справжнє мистецтво постановки питання полягає в тому, щоб з’ясувати, що учень знає або здатний пізнати.
Альберт Ейнштейн (1879—1955, німецький фізик)

• Без прикладів неможливо ні правильно вчити, ні успішно вчитися.
Луцій Юній Модерат Колумелла (4—близько 70, давньоримський письменник і агроном)

• Безцільно з боку вихователя говорити про приборкання пристрастей, якщо він дає волю якійсь власній пристрасті, і марними будуть його старання викорінити в свого вихованця порок або непристойну рису, що він допускає в собі самому.
Джон Локк (1632—1704, англійський філософ)

• Від лікарів і вчителів зазвичай вимагають дива, але якщо диво здійснюється — ніхто не дивується.
Марія фон Ебнер-Ешенбах (1830—1916, австрійська письменниця)

• Війни виграють не генерали, війни виграють шкільні вчителі та парафіяльні священики.
Отто фон Бісмарк (1815—1898, німецький державний діяч)

• Викладачам слово дане не для того, щоб присипляти свою думку, а для того, щоб будити чужу.
Василь Ключевський (1841 — 1911, російський історик)

• Виховання — справа важка, і поліпшення його умов — одна з священних обов’язків кожної людини, бо немає нічого важливішого, як освіта самого себе і своїх ближніх.
Сократ (469 — 399 р. до н.е., давньогрецький філософ)

• Виховання дитини — це не мила забава, а завдання, що вимагає капіталовкладень — тяжких переживань, зусиль безсонних ночей і багато, багато думок.
Януш Корчак (1878—1942, польський педагог і письменник)

• Вихователем і вчителем треба народитися, а їм керує природжений такт. Поганий учитель підносить істину, хороший вчить її знаходити. Найважливішим явищем в школі, самим повчальним предметом, самим живим прикладом для учня є сам учитель.
Адольф Дістервег (1790 — 1866, німецький педагог)

• Вихователь повинен себе так вести, что6и кожен рух його виховувало, і завжди повинен знати чого він хоче в даний момент і чого він не хоче. Якщо вихователь не знає цього, кого він може виховувати?
Антон Макаренко (1888—1939, радянський педагог і письменник)

• Виховує все: люди, речі, явища, але перш за все, люди. З них на першому місці — батьки і педагоги.
Антон Макаренко (1888—1939, радянський педагог і письменник)

• Виховувати людину — означає визначати долю нації.
Схиархимандрит Іоанн (1932-1991)

• Всьому, що необхідно знати, навчити не можна, вчитель може зробити тільки одне — вказати дорогу.
Річард Олдінгтон (1892—1962)

• Вся гордість учителя в учнях, в зростанні посіяних ним зерен.
Дмитро Менделєєв (1834—1907, російський хімік)

• Вчителі відкривають двері. Входиш ти сам.
Китайська приказка

• Вчителі помирають, але їх книги продовжують жити.
Голландська приказка

• Вчителі, яким діти зобов’язані вихованням, поважаніші, ніж батьки: одні дарують нам тільки життя, а інші — добре життя.
Аристотель (384—322 до н. е., давньогрецький філософ і вчений)

• Вчити — значить вселяти надію.
Луї Арагон (1897—1982, французький письменник і політичний діяч)

• Давай настанови тільки тому, хто шукає знань, виявивши своє невігластво. Роби допомогу тільки тому, хто не вміє виразно висловити свої заповітні думи. Навчай тільки того, хто здатен, дізнавшись про один кут квадрата, уявити собі решту три.
Конфуцій (бл. 551 — 479 до н. е., давньокитайський мислитель)

Дев’ять десятих тих людей, з якими ми зустрічаємося, є тим, що вони є, — добрими чи злими, корисними або марними — завдяки вихованню.
Джон Локк (1632—1704, англійський філософ)

• Дивно: чому ми так само, як і перед батьками, відчуваємо провину перед вчителями? І не за те зовсім, що було в школі — ні, а за те, що сталося з нами після.
Валентин Распутін (нар. 1937 р., російський письменник)

• Для того щоб навчити іншого, потрібно більше розуму, ніж для того щоб навчитися самому.
Мішель Монтень (1533 — 1592, французький філософ)

• Добре вчить говорити той, хто вчить добре робити.
Луцій Анней Сенека (4 р. до н.е.—65 р. н.е., римський філософ, поет і державний діяч)

• Довго сам учись, якщо хочеш навчати інших. У всіх науках і художества плодом є правильна практика.
Григорій Сковорода (1722 — 1794, український філософ і поет)

• Знання — як і небеса — належать усім. Жоден учитель не має права приховувати їх від будь-кого, хто про них просить. Викладання — мистецтво віддавати.
Абрахам Джошуа Гешель (1907—1972, єврейський філософ)

• Кого боги хочуть покарати, того вони роблять педагогом.
Луцій Анней Сенека (4 р. до н.е.—65 р. н.е., римський філософ, поет і державний діяч)

• Кожен, хто думає одне, а учнів наставляє в іншому, здається мені, також далекий навчання, як і поняттю про чесну людину.
Флавій Клавдій Юліан (331—363, римський імператор)

• Кожна людина мене в чомусь перевершує; і в цьому сенсі мені є чому в нього повчитися.
Ральф Емерсон (1803 — 1882, американський філософ)

• Люди вчаться тому, чого ви їх вчите, а не тому, чому ви хочете їх навчити.
Беррес Фредерік Скіннер (1904—1990, американський вчений-психолог)

• Людина завжди навчається лише у тих, кого любить. Ті, у яких ми вчимося, правильно називаються вчителями, але не всякий, хто вчить нас, заслуговує це ім’я.
Йоганн Вольфганг Гете (1749—1832, німецький поет)

• Людьми не народжуються, а виховуються.
Еразм Роттердамський (1465—1536, голландський вчений і письменник)

• Мета виховання — навчити наших дітей обходитися без нас.
Ернст Легуве (1807—1903, французький письменник)

• Ми повинні самі вірити в те, чому навчаємо наших дітей.
Вудро Вільсон (1856 — 1924, двадцять восьмий президент США і лауреат Нобелівської премії за мир)

• Ніхто тобі не друг, ніхто тобі не ворог! Але кожна людина тобі — Великий Учитель!
Кора Антарова (1886—1959, російська співачка, письменниця і теолог)

• Навчати — означає подвійно вчитися. Дітям потрібні не повчання, а приклади.
Жозеф Жубер (1754—1824, французький письменник)

• Навчати народ — значить робити його краще; просвіщати народ — значить підвищувати його моральність; робити його грамотним — значить цивілізувати його.
Віктор Гюго (1802— 1885, французький письменник)

• Навчити людину бути щасливою — не можна, але виховати її так, щоб він був щасливим, можна.
Антон Макаренко (1888—1939, радянський педагог і письменник)

• Найбільша радість для вчителя, коли похвалять його учня.
Шарлотта Бронте (1816 — 1855, англійська письменниця)

• Найголовніше — це прищеплювати смак і любов до науки, інакше ми виховаємо просто ослів, навантажених книжковою премудрістю.
Мішель Монтень (1533 — 1592, французький філософ)

Нам здається недостатнім залишити тіло і душу дітей в такому стані, в якому вони дані природою, — ми піклуємося про їхнє виховання і о6ученіі, щоб хороше стало багато кращим, а погане змінилося і стало хорошим.
Лукіан (125—близько 192, грецький письменник-сатирик)

• Педагог — людина, яка краще знає, як виховувати чужих дітей, ніж своїх.
Жюльєн де Фалкенаре (1898-1958, фламандський письменник)

• Педагог — це та людина, яка має передати новому поколінню всі цінні накопичення століть і не передати забобонів, вад і хвороб.
Анатолій Луначарський (1875—1933, радянський державний діяч)

• Переваги і недоліки сягають корінням в школу, і ключі від благополуччя знаходяться у вчителів.
Рухолла Мусаві Хомейні (1900? — 1989, аятолла, іранський релігійний і державний діяч)

• Поганий той учень, який не перевершує вчителя.
Леонардо да Вінчі (1452—1519, італійський художник, архітектор і вчений)

• Поки учень не досягне рівня знань вчителя, він не знає по-справжньому свого вчителя.
Абу Хамід Аль-Газалі (1058—1111, ісламський богослов і філософ)

• Пороку вчаться не у шкільних вчителів.
Датська приказка

• Посередній учитель викладає.
Хороший вчитель пояснює.
Видатний вчитель показує.
Великий учитель надихає.
Вільям Уорд

• Роль педагога полягає в тому, щоб відкривати двері, а не в тому, щоб проштовхувати в них учня.
Артур Шнабель (1882—1951, австрійський педагог, піаніст і композитор)

• Слід більше довіряти тим, хто вчить, а не тим, хто карає.
Аврелій Августин (Августин Блаженний, 354—430, філософ і політик)

• Справжній учитель — не той, хто тебе постійно виховує, а той, хто допомагає тобі стати самим собою.
Михайло Свєтлов (1903—1964, радянський поет)

• Ставлення держави до вчителя — це державна політика, яка свідчить або про силу держави, або про його слабкості.
Отто фон Бісмарк (1815—1898, німецький державний діяч)

• Строгість вчителя краще ласки батька.
Перськe прислів’я

• Строгому вчителю учнів не видно.
Бенгальська приказка

• Твій сусід — твій учитель.
Єгипетська приказка

• Той вчитель хороший, чиї слова не розходяться з ділом.
Катон Старший (Марк Порцій Катон Цензор, 234—149 рр.. до н.е., римський політичний діяч)

• Той, хто не пам’ятає абсолютно власного дитинства, — поганий вихователь.
Марія фон Ебнер-Ешенбах (1830—1916, австрійська письменниця)

• У вихованні вся справа в тому, хто вихователь.
Дмитро Писарєв (1840—1868, російський філософ і літературний критик)

• У моїх знаннях є прогалини, бо я соромився запитувати людям, що стояли нижче мене. Тому я хочу, щоб мої учні не вважали для себе негожим звертатися з усіх питань і до тих, хто стоїть нижче за них. Тоді їх знання будуть більш повними і досконалими.
Абу-ль-Фарадж (1226—1286, сірійський учений, письменник і лікар)

• У чому різниця між хорошим і великим учителем? Хороший учитель розвиває здатності учня до межі, великий учитель відразу бачить цю межу.
Марія Каллас (1923—1977, грецька співачка)

Учитель — людина, яка може робити важкі речі легкими.
Ральф Емерсон (1803 — 1882, американський філософ)

• Учитель не той, хто вчить, а той, у кого вчаться.
Анатолій Кашпіровський (р. 1939 р., український гіпнотизер)

• Учитель німий, а учень глухий.
Бенгальська приказка

• Учитель повинен бути артистом, художником, гаряче закоханим у свою справу.
Антон Чехов (1860—1904, російський письменник)

• Учитель повинен мати максимум авторитету і мінімум влади.
Томас Шаш (р. 1920 р., американський психіатр)

• Учитель працює над самою відповідальним завданням — він формує людину. Педагог — це інженер людських душ.
Михайло Калінін (1875—1946, радянський державний діяч)

• Учитель торкається до вічності: ніхто не може сказати, де закінчується його вплив.
Генрі Адамс (1838—1918, американський письменник і історик)

• Учитель сказав: «Моя справа, здається, безнадійною Я ще не зустрів людину, яка, знаючи про свої помилки, визнала б свою вину перед самим собою».
Конфуцій (бл. 551 — 479 до н. е., давньокитайський мислитель)

• Учительство — невтрачене мистецтво, але повага до вчительства — втрачена традиція.
Жак Мартен Барзен (р. 1907, американський історик культури і педагог)

• Хороший учитель може навчити інших навіть тому, чого сам не вміє.
Тадеуш Котарбіньський (1886 — 1981, польський філософ)

• Хто в учнях не бував, той вчителем не буде.
Боецій дакійський (1230—1284, французький філософ)

• Хто осягає нове, плекаючи старе, той може бути вчителем.
Конфуцій (бл. 551 — 479 до н. е., давньокитайський мислитель)

• Шкільні вчителі володіють владою, про яку прем’єр-міністри можуть тільки мріяти.
Уїнстон Черчілль (1874—1965, англійський державний діяч)

• Що може бути чесніше і благороднішим, як навчити інших тому, що сам найкращим чином знаєш?
Марк Фабій Квінтіліан (близько 35 — близько 96, давньоримський оратор)

• Що переварили вчителя, тим харчуються учні.
Карл Краус (1874—1936, австрійський письменник)

• Щоб бути хорошим викладачем, необхідно любити те, що викладаєш, і любити тих, кому викладаєш.
Василь Ключевський (1841 — 1911, російський історик)

• Щоб виховувати іншого, ми повинні виховати насамперед себе.
Микола Гоголь (1809—1852)

• Я торкаюся до майбутнього. Я вчу.
Кріста Маколіфф (1948—1986, американська вчителька і астронавт)

• Як важливий, великий і священний сан вихователя: в його руках доля цілого життя людини.
Віссаріон Бєлінський (1811—1848, письменник і літературний критик)

• Якби молитви дітей здійснювалися — жодного вчителя не залишилося б в живих.
Перська прислів’я

Якщо ви володієте знанням, дайте іншим запалити від нього свої світильники.
Томас Фуллер (1608—1661, англійський філософ і письменник)

• Якщо ти знаєш засіб зміцнити тіло, загартувати волю, облагородити серце, витончив розум і врівноважити розум — значить ти вихователь.
Шарль Жан Марі Летурно (1831—1902, французький соціолог, етнограф і психолог)

• Якщо щось незрозуміло, запитай учителя арифметики.
Алан Беннетт (р. 1934, англійський письменник і актор)

• Якщо ваш план — на рік, садіть рис. Якщо ваш план — на десятиліття, садіть дерева. Якщо ваш план — на все життя, вчіть дітей.
Конфуцій (бл. 551 — 479 до н. е., давньокитайський мислитель)


Джерело http://aphorism.org.ua/

 

 

 


Ви можете поділитись цікавою статтею з друзями в соціальних мережах: