Правило 1. Спостерігайте за собою в процесі психологічного напруження. Аналізуйте: Що Ви відчуваєте на першій стадії стресу? Які відчутні зміни відбуваються у Вашому організмі на цій стадії? Скільки продовжується перша стадія Вашого стресу? Що з Вами відбувається, коли Ви втрачаєте самовладання?
Правило 2. Знайдіть індивідуальні засоби зупинки самого себе! На першій стадії стресу намагайтесь «перервати» свої дії: Зробіть паузу у спілкуванні, помовчіть декілька хвилин, не відповідайте на несправедливі обвинувачення, підвищення голосу співрозмовника тощо. Підійдіть до вікна. Порахуйте до 10. Випийте води, повільно її ковтаючи. Вийдіть з кімнати на свіже повітря та ін.
Правило 3. Необхідно перевести свою «негативну» енергію в іншу форму діяльності («Розрядити» домінанту в головному мозку і створити нову, конкурентну їй). Можна виконати такі дії: Привести до ладу свої ділові папери. За допомогою калькулятора підрахувати скільки днів Ви прожили, врахувавши високосні роки, а скільки годин? Вийти в коридор і поговорити з симпатичними співробітниками на нейтральні теми (про погоду, косметику, футбольний матч тощо); Зайти до туалетної кімнати і 2-3 хвилини потримати руки під холодною водою і т.п. Такі перерви слід практикувати тоді, коли Ви втрачаєте самовладання. Важливо, щоб дія «зупинка самого себе» стала звичкою, адже непедагогічні дії викладача можуть спричинити «ланцюгову реакцію» у поведінці учнів.
Правило 4. Слід проаналізувати, які моменти Вашого життя спричиняють позитивні емоції. Намагайтеся щодня приділяти хоч небагато часу заняттям, котрі приносять Вам задоволення та радість.


Джерело: Засоби саморегуляції поведінки в умовах професійно-педагогічного стресу. [електронний ресурс]. – режим доступу:
https://pidruchniki.com/16000302/pedagogika/zasobi_samoregulyatsiyi_povedinki_umovah_profesiyno-pedagogichnogo_stresu


Ви можете поділитись цікавою статтею з друзями в соціальних мережах: